tisdag 23 juli 2013

10 10 101 0101001010 01 0000

Tio dagar kvar.

Hur känns det?
Flippmode ON. Ingen panik (än) men nervositeten som jag vanligtvis kan ignorera börjar påminna sig  (överdrivet listskrivande och magkatarrbesök är de största symptomen). En bubblande glädje och en känsla av förväntan och förundran över min framtid i Kina. Sorg över att behöva lämna paradiset Sommarsverige, fast jag vet att det inte är härligt särskilt länge till här.





Stigen uppe på klinten från Bruddesta till Äleklinta kommer jag kanske sakna mest, en plats som är idealisk för att röra på benen, låta hjärtat pumpa och tankarna flyga högt, högt i skyn eller djupt ned i Kalmarsund. 

Vad ska du göra i Kina?
Lära mig mandarin, det största språket i detta stora land, det språk som jag redan läst i två år. Utöver universitetsdelen ska jag spela badminton, shoppa, äta jiaozi (dumplings), hänga med mina nya vänner, bli livsklok och streetsmart. I korta ordalag: skapa ett nytt liv. Och ha väldigt, väldigt roligt. Och blogga förstås, för er skull!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar