tisdag 3 december 2013

Senaste månaden har jag...

... haft midterm exams (84% på speaking, 92% på läs/skriv och 94% på hörförståelse!)
... varit ute och festat fem gånger (sa jag att jag har fantastiskt roligt)
... sett DJ Jam (Snoop Dogg/Dr. Dre's DJ) i en dodgy underground klubb 
... blivit förgiftad av falsk alkohol (stort problem för en light weight)
... varit på ett kinesiskt bröllop där pappa höll talet (det var cray)
...  spenderat massor av tid med mina britter (jag är deras extra flatmate haha)
... varit hos en studievägledare på Theas highschool (vill plugga i Hongkong eller NYU Shanghai nu)
... anmält mig till SAT i Phuket
... fått ännu fler vänner från hela världen
... sett Catching fire med kinesisk text på VIP-bio (enorma pösiga fotöljer, kommer aldrig vilja gå på bio i Sverige igen)
... varit en meter ifrån David Cameron
... haft dödens problem med VPN
... storhandlat livsviktiga julgrejer på IKEA (även om julstämningen är lika med noll här i Kina)
... lärt mig att stå på en hand
... haft skypemarathon med mina finingar som är utspridda över hela världen
... bokat resa till Thailand och Vietnam under kinesiska nyårslovet (6 veckor)
... haft det alldeles, alldeles underbart.

Puss och kram! (Jag har lärt mina britter säga det, fast det låter mer som possåkramm haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar