måndag 28 oktober 2013

20131026

Om du någonsin går ut i Shanghai bör du hålla detta i minnet: det minsta du kan förvänta dig är att det kommer bli galet. På gott och ont. Det är massor med droger, billig alkohol och folk som vill lura dig på pengar. Men det är också väldigt många sköna typer från hela världen ute i vimlet. Igår pratade jag spanska med en kille från Argentina och svenska med några killar från Göteborg men så klart är det första språket jag använder engelska (natten bjöd på snack med ryssar, italienare, britter, amerikaner, thai och holländare). Vi skulle gå till Park Hyatt (kapsylöppnaren) efter predrinks på Perrie's men det var fullt så vi gick till Bar Rouge på the Bund efter Perrie's istället. Terassen har utsikt över Pudong och det var stjärnklart (!!!). Natten bjöd också på massor av dans, en sprucken mobilskärm, en pole dancer, suddiga minnen, höga kompisar, massa 16-åringar i halloweenkostymer (riktiga halloween firas på torsdag här), en rånare, deep talk, prostituerade tjejer och väldigt många skratt. Natten slutade säkert i mina kompisars lägenhet, jag och Nev somnade i soffan när vi lyssnade på Håkan Hellström. En helt vanlig utgång i Shanghai, med andra ord.

Jag hoppas att ni inte blir oroliga över mina äventyr, Kina är ett väldigt säkert land om man håller sig på rätt ställen. Har the time of my life här! Skypade med en kompis hemifrån igår som fortfarande spelar i badmintonlaget och går sista året på gymnasiet. Rudbeck och gymnasietiden var som i en bubbla för mig, nu när den är spräckt känns det väldigt overkligt att se tillbaka på livet i Västerås. Många värderingar har justerats. Jag har fått ett kikhål in i vad världen har att erbjuda förutom studier, sport och jantelag. Älskar livet här!

Bilder från Bar Rouge (från internet, glömde bort att ta bilder)...







... och gatan där jag bor:



I kontrast till "riktiga" Kina:


Kontrasternas stad!

1 kommentar:

  1. Kul att bloggen är igång! Utelivet verkar superhäftigt, vilken grej med alla upplevelser, att träffa så mycket intressant folk o få använda alla dina språk! Jag vill gärna höra mer om det du avslutade med, om värderingar som justerats o vad världen har att erbjuda utanför studier sport o jantelag:) kram på dig:)

    SvaraRadera