lördag 17 maj 2014

Shanghai i vardagen

Besöka Shanghai är en sak, men att bo här är en annan. Visserligen är jag mest en långtidsbesökare, men lite mer street-smart har jag blivit tvungen att bli. Här kommer några vardagsbilder, på ställen där jag är ofta eller saker jag ser ofta.


I Lujiazui. 



The Bund med min darling hela vägen från Sverige.



Parkeringsvakt utanför mina vänners lägenhet.



Vägrenovering (?) på vägen från skolan.



French concession.



Återvinning/tidningsbud/??. Alltid lika imponerad av vad de kan få plats med på de där flakcyklarna.



Tunnelbanestationen Jiao Tong University för linje 10 och 11. Jag åker 11an till skolan.



Så här ser perrongen ut, med TV och allt. Och dörrar så ingen kan kliva ned på spåren. Det är ju förbjudet.


Kram, vi ses nog snart! xx


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar